تعمیرات و اموزش و فروش
تعمیرات و اموزش و فروش

تعمیرات و اموزش و فروش

هفت ویژگی آلترابوک ها که دنیای کامپیوتر را عوض می کنند

آلترابوک ها نسل جدیدی از لپ تاپ ها هستند که جدیدا با عنوان رقیب جدی برای تبلت ها به بازار کامپیوتر دنیا وارد شده اند . دستگاه هایی که کمتر از ۲۰ میلی متر قطر دارند و تمام پورتهای لازم برای اتصال به دیگر گجت ها را دارند . در عین ظریف بودن قدرت فوق العاده ای دارند و از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می برند . آلترابوک ها به ۷ دلیل در حال تغییر بازار کامپیوتر دنیا هستند .  1 . آلترابوک ها سبک تر و لاغر تر از لپ تاپ های معمولی هستند و دلیل اصلی این قضیه عدم وجود DVD Writer می باشد . اینتل از وزن و ضخامت یک آلترابوک تعریفی داره که میگه نهایتا قطر یک آلترابوک در ضخیم ترین جا نباید بیشتر از ۰.۸ اینچ یا ۲ سانتی متر باشه و وزن آن نیز نباید بیشتر از ۱.۴ کیلوگرم باشه . با این حال بازهم مدل های جدیدی که در بازار هستند قطر و وزن کمتر از تعریف شرکت اینتل دارند .

2 . راندمان بالای توان و پایداری آلترابوک ها   

هرچه بیشتر به جلو حرکت می کنیم و تکنولوژی ساخت قطعات پیشرفت می کنه مسلما قطعات الکترونیکی بهتر ، با دوام بیشتر و همچنین توان مصرفی کمتر ساخته می شوند . این مسئله در آلترابوک ها رعایت شده . وقتی مصرف توان اجزای الکترونیکی یک دستگاه کم باشه خب جریانی که از باتری کشیده می شود کمتر خواهد بود و باتری عمر بیشتری چه در دراز مدن و چه در بلند مدت دارد . اینتل می گوید آلترابوک ها حداقل باید ۵ ساعت با یک بار شارژ ، باتری داشته باشه تا کاربر برای استفاده در بیرون از خانه دچار مشکل نشود . هرچند آلترابوک های موجود در بازار تا ۸ ساعت عمر باتری دارند . اما با پردازنده های جدید شرکت اینتل یعنی  Ivy Bridge processors  که ولتاژ کمتر و راندمان بالایی داره ، عمر باتری های آلترابوک به بیشتر از ۸ ساعت در روز خواهد رسید . اینتل این پردازنده ها رو امسال عرضه خواهد کرد .    

آلترابوک ها یک روکش آلومینیومی و مخلوط از آلیاژهای محکم دیگر می سازند که در عین حفظ شفاف و سبک بودن استحکام خود را حفظ کنند .


3 .  آلترابوک ها ؛ هم تبلت هم لپ تاپ   

خیلی خوبه که همیشه یک کامپیوتر رومیزی یا یک لپ تاپ دم دست آدم باشه چون همه کار میشه باهاش کرد اما به هرحال تبلت ها نیز مزایای خاص خودشونو دارن . می تونید کنار لپ تاپ خود یک تبلت نیز داشته باشید اما برخی شرکت ها از این فرصت استفاده کردند و آلترابوک های جدید رو جوری طراحی کردند که هم لپ تاپ می شن و هم تبلت . مثلا آلترابوک جدید شرکت Acer در نگاه اول یک آلترابوکه اما می تونید صفحه نمایش رو از کیبوردش جدا کنید تا یک تبلت نیز داشته باشید و یا Lenovo IdeaPad Yoga

4 . صفه نمایش لمسی آلترابوک   

بالاتر گفتیم که اگر صفحه نمایش برخی آلترابوک ها رو از کیبوردشون جدا کنید می تونید تبلت داشته باشید و مطمئنا می دونید که یکی از بارزترین ویژگی های تبلت ، صفحه نمایش لمسی آن می باشد . بله آلترابوک ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و کلا کاربران رو از دنیای موس و کیبورد به دنیای لمس و اشاره می برد . ویندوز ۸ محیطی لمسی داره و آلترابوک ها برای ساپورت از ویندوز ۸ ، لمسی ساخته می شوند .

5 .  شناسایی صوتی آلترابوک   

درسته که صفحات لمسی انقلاب عظیمی در دنیای کامپیوتر بوجود آورد اما نباید از تکنولوژی منحصر به فرد شناسایی صدا در گجت ها نیز غافل شد . از زمانی که اپل تشریح ویژگی Siri در آیفون 4 رو در آیفون ۴ اس ارائه کرد این مسئله به طور جدی پیگیری شد تا جایی که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی ۲۰۱۲ ( CES 2012 ) در شهر لاس وگاس ، اکثر گجت ها از این ویژگی جالب بهره برده اند . در حال حاضر شرکت اینتل در حال آماده کردن این ویژگی برای آلترابوک هاست تا تجربه ویژگی سیری در آیفون ۴ اس رو در آلترابوک ها نیز داشته باشید .

6 . امنیت داخلی آلترابوک 

داشتن یک آلترابوک با ظاهری زیبا قطعا مشکلات خاص خودش رو داره از جمله دزدی و سرقت اطلاعات . اینتل برای جل.گیری از این اقدامات همچنان در حال تست و آزمون و خطا است . سیستم ضد سرقت اینتل ( AT ) برای آلترابوک ها به شما اجازه می دهد تا در هر جای دنیا که هستید دسترسی به اطلاعات سیستم خودتون رو غیر مجاز کنید و بعدا در صورت پیدا شدن آلترابوک ، اطلاعات رو بدون هیچ مشکلی ریکاوری کنید . همچنین تکنولوژی محافظت از اطلاعات شخصی اینتل ( IPT ) نیز به همین منظور ساخته شده .

7 . تکنولوژی NFC در آلترابوک

در پست های آینده درباره تکنولوژی NFC و مزایای آن صحبت خواهم کرد. NFC مخفف کلمات Near Field Communications یا ارتباط حوزه نزدیک برای سهولت در خرید اعتباری از فروشگاه ها طراحی شده. این تکنولوژی در حال حاضر برای گوشی های هوشمند ساخته می شه اما در برخی آلترابوک ها نیز وجود داره . برای مثال مدل HP Envy 14 Spectre از این قابلیت بهره منده به این ترتیب در هنگام خرید اگر همراه شما باشه نگران هیچ چیز نخواهید بود . این آلترابوک ها با هر دستگاه دیگری که از این تکنولوژی پشتیبانی می کند ارتباط برقرار خواهند کرد .  

در کل آلترابوک وسیله ایست که قابلیت حمل نت بوک ها و صفحه نمایش لمسی تبلت ها و استقامت لپ تاپ ها رو یکجا داره . به قول شاعر آنچه خوبان همه دارند آلترابوک  یکجا دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.