تعمیرات و اموزش و فروش
تعمیرات و اموزش و فروش

تعمیرات و اموزش و فروش

چرخه شارژ یا سیکل شارژ باتری لیتیومی چیست ؟

چرخه شارژ باتری یا Charge Cycle عبارتیه که شاید برای خیلی از شما ابهام برانگیز باشه که اصلا چرخه شارژ یا سیکل شارژ چی هست و به چه دردی می خوره . میگن چرخه شارژ باتری گوشی یا لپ تاپ تاپ ۵۰۰ باره یعنی چی ؟ امروز این مسئله رو بررسی می کنیم .
تعریف چرخه شارژ 
ادامه مطلب ...

فرق حافظه بافر Buffer و کش Cache چیست ؟

حافظه کش یک حافظه کوچک , سریع و گران قیمت است که بین حافظه رم و پردازنده قرار دارد . دلیل استفاده از حافظه کش این است که اطلاعات مهمی که بصورت تکراری توسط پردازنده استفاده می شود در خود نگهدارد تا پردازنده بتواند آنها را سریعتر پردازش کند . موقعی که شما برنامه ای مثل ورد یا فتوشاپ را باز می کنید , پردازنده می تواند تشخیص دهد که اطلاعات آن برنامه که قرار است زیاد استفاده شود چیست و آن را از حافظه رم به حافظه کش هدایت می کند . در این صورت پردازنده برای بدست آوردن اطلاعات مهم و تکراری نیاز ندارد که زود به زود به رم سر بزند . با استفاده از روش Caching , سرعت کلی سیستم شما افزایش پیدا می کند .  ادامه مطلب ...

جمع بندی در مورد رنگ هارد وسترن دیجیتال

■ رنگ سبز : مناسب برای ذخیره اطلاعات به مدت طولانی ( آرشیو فیلم و موزیک و ... ) . کم مصرف و ارزون . سرعت 5400

■ رنگ آبی : مناسب برای استفاده روزمره و کارهای عادی کامپیوتری ( نصب ویندوز ) رده متوسط ; سرعت 5400 تا 7200 . قیمت متوسط

■ رنگ مشکی : عملکرد عالی . مناسب برای گیمر ها و نرم افزارهای محاسباتی ; سرعت 7200 . قیمت بالا   ادامه مطلب ...

رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال چیست ؟

اگه درگیر خرید هارد اینترنال باشید قطعا می دونید که یکی از بهترین برندهای هارد اینترنال برند وسترن دیجیتال هست اما به دلیل رنگ بندی مختلف و تنوع محصولات یه مقدار دچار سردگمی میشید . حالا تو این پست می خوام معنی رنگ های مختلف هارد وسترن دیجیتال رو توضیح بدم پس با من همراه باشید .
علت رنگ بندی هارد های وسترن دیجیتال این مسئله بیشتر از اینکه نیاز باشه ، ایجاد نیازه و هدف اصلیش هم موفقیت در بازاریابی و تبلیغات هست . در ادامه دلایلی رو میگم که شاید در نگاه اول ریز و بی اهمیت باشن اما در عمل اینجوری نیست. 
ادامه مطلب ...

پرازنده‌ھای گرافیک سوئیچ پذیر یا "Graphic Switchable

برخی از لپ تاپ ھا قابلیتی دارند که به موجب آن دستگاه می توانند در شرایط گوناگون به طور خودکار و یا دستی از استراتژی عملکردی کارت گرافیک ھای مجتمع و یا اختصاصی استفاده کند. در این شرایط یک کارت گرافیک در دستگاه به کار گرفته شده که بنا به وضعیت موجود می تواند رفتاری مانند یک کارت گرافیک مجتمع (استفاده از رم سیستم و CPU) و یا یک کارت گرافیک اختصاصی (استفاده از رم اختصاصی خود) را از خود نشان دھد. در این شرایط اگر به انجام فعالیت ھای روزمره و نه ندان سنگین گرافیکی بپردازید، کارت گرافیک دستگاه شما مانند یک کارت گرافیک مجتمع عمل نموده و بدین ترتیب میزان گرمای تولیدی سیستمی و مصرف انرژی باتری آن فوق العاده کاھش خواھد یافت، اما چنانچه برنامه ھای سنگین گرافیکی و یا بازی ھای پر گرافیک و حجیم را اجرا نمایید کارت گرافیک دستگاه شما استراتژی عملکرد کارت‌ھای گرافیک اختصاصی را در پیش گرفته و از رم اختصاصی خود به منظور پردازش اطلاعات استفاده خواھد کرد. در این شرایط مطمئنا توان پردازش گرافیکی دستگاه شما به طور قابل توجھی افزایش خواھد یافت، اما به مراتب میزان گرمای تولیدی و مصرف انرژی باتری دستگاه نیز افزایش می یابد.  ادامه مطلب ...