تعمیرات و اموزش و فروش
تعمیرات و اموزش و فروش

تعمیرات و اموزش و فروش

وظیفه هسته سیستم عامل چیست؟

کرنل واسط بین اپلیکیشن‌ها و سخت افزارها است؛ یعنی هر درخواستی که هر یک از اپلیکیشن‌ها (حتی منابع خود سیستم عامل) برای استفاده از منابع سخت افزاری داشته باشد، ابتدا به کرنل فرستاده می‌شود تا مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. کرنل همچنین وظایف دیگری نیز بر عهده دارد؛ از جمله مدیریت منابع سیستم، آماده سازی سیستم عامل و برنامه‌ها، مدیریت آدرس‌ها و حافظه RAM و... .

 
ادامه مطلب ...

هسته سیستم عامل چیست؟

هسته سیستم عامل (Kernel) یک نرم افزار سطح پایین است که وظیفه کنترل درخواست‌های خروجی یا ورودی از طرف نرم افزارهای دیگر (و همچنین سخت افزارها) را دارد.
هسته سیستم عامل (Kernel) چیست؟
هسته سیستم عامل (Kernel) مهمترین قسمت یک سیستم عامل و در اصل مغز آن است و وظیفه آن، 
ادامه مطلب ...

مختصری درباره فایلهایFAT

فایلهای Fat مخفف File Allocation Table، جدول تخصیص فضا به فایل. این جدول که در نزدیکی های ابتدای دیسک سخت ذخیره می شود، توسط سیستم عامل نگهداری می شود تا فضای مورد استفاده برای ذخیره سازی فایل ها را مدیریت کند. این جدول وظیفه نگهداری فضاهای موجود در دیسک را بر عهده دارد تا سگمنت های خراب غیر قابل استفاده، علامت گذاری شوند و قسمت های مختلف یک فایل با یکدیگر مرتبط شوند. در واقع هنگام ذخیره داده ها روی دیسک سخت، سیستم جهت دستیابی به کلاسترهای خالی با Fat مشورت کرده و هم در هنگام اجرای فایل، Fat را جستجو می کند تا کلاسترهای مرتبط با آن را یافته و اطلاعات ذخیره شده در آن کلاسترها را بخواند  دو نوع Fat اصلی وجود دارد : Fat 16 ، Fat32
  ادامه مطلب ...

قابلیت‌های مهم NTFS

ثبت تغییرات
فایل سیستم NTFS ژورنالی است یعنی قسمتی دارد که در آن عملیات اعمال تغییرات بر روی فایل‌ها (انتقال، ذخیره و ...) یکی یکی ثبت می‌شوند. این ثبت شدن اطلاعات باعث می‌شود که سیستم اگر در حین انجام یک عملیات کرش شود یا مثلاً برق برود، با دنبال کردن این لاگ‌ها، فایل سیستم خواهد توانست که کار خود را از سر گیرد و از طرفی احتمال از دست رفتن اطلاعات یا به اصطلاح خراب شدن فایل سیستم، بسیار کمتر شود. این قابلیت در FAT ها وجود ندارد.
 
ادامه مطلب ...

مقیاس پارتیشن‌ها

در فایل سیستم ان‌تی‌اف‌اس اندازه هر کلاستر (بلوک داده) می‌تواند از ۵۱۲ بایت (برابر ۱ سکتور legacy) تا ۶۴ کیلوبایت (برابر ۱۲۸ سکتور legacy یا یا ۱۶ سکتور ۴k) باشد. اندازه پیشفرض کلاسترها ۴ کیلوبایت (برابر ۸ سکتور legacy یا یک سکتور ۴k) است. 

 
ادامه مطلب ...