تعمیرات و اموزش و فروش
تعمیرات و اموزش و فروش

تعمیرات و اموزش و فروش

مختصری درباره فایلهایFAT

فایلهای Fat مخفف File Allocation Table، جدول تخصیص فضا به فایل. این جدول که در نزدیکی های ابتدای دیسک سخت ذخیره می شود، توسط سیستم عامل نگهداری می شود تا فضای مورد استفاده برای ذخیره سازی فایل ها را مدیریت کند. این جدول وظیفه نگهداری فضاهای موجود در دیسک را بر عهده دارد تا سگمنت های خراب غیر قابل استفاده، علامت گذاری شوند و قسمت های مختلف یک فایل با یکدیگر مرتبط شوند. در واقع هنگام ذخیره داده ها روی دیسک سخت، سیستم جهت دستیابی به کلاسترهای خالی با Fat مشورت کرده و هم در هنگام اجرای فایل، Fat را جستجو می کند تا کلاسترهای مرتبط با آن را یافته و اطلاعات ذخیره شده در آن کلاسترها را بخواند  دو نوع Fat اصلی وجود دارد : Fat 16 ، Fat32
  

فایل Fat 16: این سیستم فایل، یک سیستم فایل 16 بیتی است، زیرا کلاستر هایی را تشخیص می دهد که 16 بیت طول (یا رقم) دارند. اندازه کلاسترهای Fat بسته به مقدار فضای درایوی است و از آنجا که Fat16 نمی تواند به اندازه Fat32 کلاستر داشته باشد، برای پوشش دادن به مقدار یکسانی از فضا به کلاسترهای بزرگتری نیاز دارد. Windows XP کلاسترهای 64 کیلو بایتی را برای Fat16 پشنیبانی می کند. چون Fat16 فقط 65,536 کلاستر را پشتیبانی می کند، با این سیستم فایل، حداکثر یک پارتیشن 4 گیگابایتی را می توان تقسیم بندی کرد.  

فایل Fat32: یک سیستم فایل 32 بیتی است، می تواند کلاسترهای بیشتری را نسبت به Fat16 آدرس دهی کند. در نتیجه Fat32 می تواند از کلاسترهای کوچکتری برای کارآمدتر کردن سیستم ذخیره سازی، بهره بگیرد. همچنین بدین مفهوم است که Fat32 می تواند پارتیشن های بزرگتری را پشتیبانی کند. Fat32 با کلاسترهای 32 بیتی می تواند پارتیشن هایی تا 8 ترا بایت را پشتیبانی کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.