تعمیرات و اموزش و فروش
تعمیرات و اموزش و فروش

تعمیرات و اموزش و فروش

تاثیر رم دو کاناله یا Dual Channel بر عملکرد بازی کامپیوتری

شاید خیلی از شماها بدونید که رم دو کاناله بهتر از تک کاناله اما قبل از هر چیزی توصیه می کنم پست تکنولوژی Dual Channel  چیست و چگونه کار می کند را در کانال سرچ کنید و بخونید تا بدونید دقیقا چه اتفاقی میفته که عملکرد کلی سیستم با رم دو کاناله افزایش پیدا میکنه . به زبون ساده ، با استفاده از رم دو کاناله ، پهنای باند ارتباطی بین حافظه رم و کنترل کننده رم دو برابر میشه و اینجوری اطلاعات با سرعت بیشتری رد و بدل میشن . استفاده از رم دو کاناله در اجرای محاسبات سنگین و نرم افزارهای منطقی و محاسباتی تاثیر خیلی خوبی داره اما در اجرای بازی چطور ؟  همونطور که می دونید ، اجرای بازی کامپیوتری شدیدا به قدرت کارت گرافیک وابسته است و در خیلی از جاها حتی وجود پردازنده قوی هم نمی تونه تاثیر خیلی زیادی روی اجرای بازی بذاره . حالا ما یه تستی رو انجام میدیم تا ببینیم چقدر این حرف درسته ؟

تست تاثیر رم دو کاناله روی بازی - کانفیگ سخت افزاری    

تست خیلی سادست ، یعنی کار خاصی قرار نیست انجام بدیم فقط چند تا بازی مختلف رو یک بار در حالت تک کانال و یک بار هم در حالت دو کاناله اجرا می کنیم و نتیجه رو بررسی می کنیم . ما دو تا رم 8 گیگ داریم که مجموعا 16 گیگ میشه . یه بار دو تا ماژول رو روی اسلات های همرنگ مادربورد ( که میشه حالت دو کاناله ) جا می زنیم و یه بار هم دو تا رم رو روی اسلات های غیر همرنگ جا می زنیم که میشه تک کانال .     

قطعات مورد استفاده در تست تاثیر رم دو کاناله در اجرای بازی اینا هستن :

■ پردازنده Core i7 مدل 5775C

■ مادربورد ASRock Z97 Extreme4

■ حافظه رم 16 گیگ DDR3 مارک G.skill با سرعت 1866 مگاهرتز کانفیگ شده در دو تا رم 8 گیگ با سرعت 1600 مگاهرتز و تایمینگ 28-11-11-11

توصیه می کنم پست تایمینگ رم چیست را در کانال سرچ کرده و بخونید .

■ کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 970 4 GB 

■ حافظه SSD  مدل Kingston HyperX Savage 480 GB

توصیه می کنم پست SSD چیست را در کانال سرچ کرده و بخونید .

■ مانیتور Philips 236VL ( رزولوشن 1920 در 1080 با رفرش ریت 60 هرتز )

■ پاور Corsair CX500M 

■ سیستم عامل وینوز 7 نسخه Home Premium 64 Bit 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.